Volgers

vrijdag 28 december 2012

Mijn eerste haakles,,,,,

 Begin met 8 lossen
1e toer:6 halve stokjes, ( half stokje is omslaan, insteken, doorhalen, in een keer door alle 3 de lussen)
 Dan 6  hele stokjes in de kop steek, deze steek wordt losser, maar die kun je weer met de draad,strak trekken
 6 halve stokjes, haak de draad daar gelijk in mee, de begindraad, dat scheelt weer afhechten!
dan 2x2halve stokjes aan het eind en eindig de toer met een halve vast

2e toer2 lossen, 6 halve stokjes, 6x2 halve stokjes, op de kop, oftewel, in elk stokje 2 halve stokjes
6 halve stokjes, 4 halve stokje op de hiel, toer sluiten met een halve vasten
3e toer begin met 1 losse dan 29 vasten en eindig met 1 halve vasten, draad afknippen en afhechten
 Midden achter een draadje om aan te geven waar dit punt is
dan met de tweede kleur aanhechten in de binnenkant van de steek, 30 vasten eindigen met een halve vasten, beginnen met 1 losse, 7 vasten, 14 halve stokjes, dan terug 7 x 2 halve stokjes samen haken, dan.....
7x halve stokjes maar niet afmaken, alle lussen op de haaknaald laten staan, in een keer de lus door alle lussen halen, heb je nog een steek over, aantrekken, dat het een mooi geheel wordt,
dan ga je met 3 vasten verder, 8 vasten en dan ben je rond!m.a.

 22 steken, rond haken met vasten, 9 toeren, je kunt rond haken maar je kunt ook elke rond met een halve vaste eindigen en dan met een losse beginnen, ik heb voor de eerste optie gekozen!
Afhechten! Nieuwe kleur aanhechten, 2 ronde vasten en de 3 de ronde vasten door de eerste steek halen zodat je die mooie rand krijgt, ik hoop dat het duidelijk is, anders mag je me altijd mailen voor vragen
En wanneer je mijn GRATIS patroon gebruikt, wil je dan een linkje naar mijn blog plaatsen!!

17 opmerkingen:

mery,s maaksels zei

hoi tineke fijn dat je het delen wilt, mooi duidelijke uitleg, ga het morgen gelijk proberen ,en als het lukt zet ik een foto op mijn blog, met een link naar jou toe natuurlijk fijn weekend, gr mery.

Unknown zei

Succes meid, ik hoop dat het lukt,
Tineke

Unknown zei

Wol van de wibra/of zeeman en haaknaald 4 moet ik er nog bij vermelden!!!!

Aritha V. zei

Wat leuk zeg.

Creahannie zei

Hoi Tineke,

Al haak ik zelf niet dit vind ik er super uit zien en zo goed stap voor stap uitgelegd.Diegene die er wel verstans van hebben kunnen nu mooie laarsjes maken.

Gr Hannie

Johanna Zweden zei

Dank je voor de uitleg , Alvats een goed uiteinden en een goed begin, en veel liefde geluk en gezondheid voor 2013
Groetjes Joke

Unknown zei

Wat duidelijk uitgelegd! Moest ik iemand in de buurt hebben die zo kleine voetjes heeft, ik zou er meteen deze schattige slofjes voor maken! :-)

Unknown zei

Lief hé, dank je wel, je weet het altijd te vinden
Tineke

Anoniem zei

Hoi Tineke

Wat een schattige schoentjes! Maar ik gegrijp het patroon niet goed vanaf de tweede kleur na de 30 vasten, dat lukt nog wel maar dan 1 losse, 7 vasten, 14 halve stokjes achterelkaar doir neem ik aan, dan terug 7 keer 2 halve stokjes ( is dat twee keer in 1 Ggat? ) en dan 7 stuks op de naald laten staan, maar dan wordt het scheef?

Ik snap het echt niet goed
Groetjes Marian

Anoniem zei

Superrrr, ik heb ze gemaakt, alleen zijn ze te klein voor mijn zoontje...hoe kan ik ze groter maken?

Anoniem zei

Hoi, ik herken het probleem wat marian omschrijft. En ook ik zou ze graag groter maken. Hoop dat je kan antwoorden Tineke

Unknown zei

hoi dames om ze groter te maken, meer steken in het beign opzetten krijg je vanzelf een groter maat!

Anoniem zei

oeps..ik krijg een hele rand bovenop die ik op de foto niet terug zie...wat doe ik fout?

Unknown zei

Anoniem ik heb geen idee wat je fout doet en waar je een rand krijgt, sorry!

Anoniem zei

Mmm bij mij gaat het ook niet helemaal goed ik krijg ook een veelste wijde rand bovenop als ik er 22 vaste op moet haken. Betekend m.a. midden achter?

Groeten Marleen

Unknown zei

hoe kan men weten hoeveel steken voor schoenmaat, heb lengte in centimeters zool, zou lief zijn ;-)

kasteren1 zei

als ik de stokjes voor het neusje heb doorgehaald hoe dan verder ?
want de steek zit aan de ene kant en de draad aan de andere !
vr.gr. Eveline

Powered By Blogger