Volgers

donderdag 28 februari 2013

Haakbeschrijving pannenlappen poes

Pannenlap patroon, poezenkop op verzoek van 8 blogvolgers!!!!!
ongeveer 50 gram restjes katoen haaknaald nr 3
Steken: Lossen, halve vasten en vasten
Als je met katoen haakt haken met dubbele draad, zelf werk meestal met acryl voor haaknaald nummer 4
maar dan haak ik wel met 3
En ik haak altijd in de rondte door, maar de beschrijving geeft aan:
Aan het begin van elke toer 2 lossen en eindigen met 1 halve vasten

Kop
Haak  6 lossen in magsiche ring, terk de draad aan
 2e t  2 v. in elke v1 v in elke v
3e tot en met 9e toer 1v in elke v maar meerder in elke toer 6 v verdeeld, verander van kleur in de 6 e toer
hecht af na de 9e toer 54 steken

Lijf
Verander van kleur volgens foto of zoals het jouw uitkomt, gebruik lekker je fantasie
Haak heen en teruggaande toeren
Haak aan 24 v van de kop 27 vasten
2e t/m 5e toer 1 v in elke v maar meerder 3 v verdeeld over elke toer aan het einde van de 5e toer heb je dan 39v
6e toer sla de eerste v over en haak 1 v in elke v en meerder 3 v over de hele toer verdeeld = 41 v
7e toer  net als 6e toer =43 (want je slaat de eerste over)
8e toer  net als 6e toer alleen 2 v meerderen is 44 v
9e toer als 8e toer is 45 v
10e toer sla de eerste 2 v over 1 v op elke v
11e t/m 18 toer als de 10e toer elke toer heeft steeds 2 v minder omdat je die aan het begin overslaat 27 v afhechten

Oren
Haak deze op de gewenste plaats boven 6 v op de kop
Als de oren op e kop liggen eerst de eerst toer als volgt haken: leg de haakdraad achter het werk* steek de haaknaald van voor naar achter door 1 v en haal de raad als een gewone lus naar voren * herhaal vanaf * nog een keer haal de 2e lus door de eerste lus haak zo 6 h.v. en haak daarop de eerste toer
2e toer sla 1 v over 1 v op elke v
3e 4e 5e toer als 2 toer afhechten

Poten
Hecht de draad op de gewenste plaats vast
1e toer: 1v in elk van de volgende 5 v
2e toer: 1 v in de eerste v *3 l. 1 hv  en 1 v in de volgende v* 3x herhalen vanaf*
hecht af

Staart
Hecht aan op de gewenste plaats
1 e toer op  7v een v
2e t/m 6e toer 1v op elke v
7e en 8e toer minder in elke toer 1 vaste aan het begin en het einde

Afwerking
Haak het geheel om met 1 toer vasten ,haak op de oor punten 33 lossen in 1 v
Bij de pootjes om de lossen boog 4 vasten
De andere lijnen op het werk zijn halve vasten dit kun je ook boruren als je dat leuker vind, de snuit borduren naar eigen inzicht

Dus alleen de kop in het rond haken en e andere delen heen en terug!
dit is een patroon uit de Ariadne van 1980, naar eigen inzicht en deze tijd aangepast, als je het gebruikt vind ik het leuk een linkje naar mijn blog te zien!

Veel plezier ermee







29 opmerkingen:

Angeline zei

Ohhh dit is nog veel leuker!Schilt weer postzegeles en je maakt er vast NOG veel meer mensen blij mee!ThanXxx
Tineke!Toppie!

groetjes
Angeline

Barbara zei

O wat leuk dat je het patroon post, ik ga het zeker onthouden!

Unknown zei

Erg leuk, bedankt voor het delen Tineke.

Angeline zei

p.s;Mocht ik ze maken dan link ik zeker naar jou door!:-)

Nettie zei

Wat zijn ze leuk, ga deze zeker onthouden!

Angélique zei

Ze zijn leuk én lekker vrolijk!
Dankjewel voor het delen :-)

Moos zei

Super meis!

Ik ga je meteen even beroemd op Pinterest maken door je link te delen hihihihi en voor mezelf op te slaan!

Unknown zei

Ik zou bijna gaan zeggen dat ik koken leuk zou gaan vinden met zulke mooie pannenlappen ♥
Echt sweet zeg.
Lieve groet Hester

Unknown zei

Oh leuk zeg, bedankt dat je het deelt!

TIO zei

Oh, ze zijn super! Ik ga ze mogelijk maken voor moederdag die wij in mei vieren voor mijn schoonmoeder.

marmarel zei

Superleuk, bedankt voor de moeite! Deze heb ik zelf een keer gemaakt vroeger en kado gegeven. Ik zou niet weten of ik het patroon nog ergens heb, dan kan ik het nu weer makkelijk terugvinden!

Unknown zei

very very beautiful potholders colour combination is good

Unknown zei

Wat leuk en lief dat je het patroon post !!

Unknown zei

Bedankt voor het patroontje! Ik zal het onthouden voor als ik opeens zin krijg in pannenlappen haken. ;)
Emilia

Lief en Mooi zei

Bedankt voor het delen. Ik weet wel iemand die ik hier blij mee kan maken. Groetjes Talitha

Linda zei

Leuk, ik ga het patroon gelijk even pinnen want ze zijn echt enig!!!

Anoniem zei

lief dat je het patroon deelt wat zijn ze leuk zeg ♥
lieve groet jenneke

janieworkum zei

Ik vind de pannelappen erg leuk, ik heb zo toevallig een tijdje geleden van iemand gekocht.
groetjes janie

huis tjokvol zei

wauw die zijn leuk,ik ga ze ook op mijn lijstje zetten om ze te maken,maar ik wil nog zoveel maken....

Geesje zei

dankjewel voor deze lieve poezen.......

Moois van mie zei

tof ! dank je !

liszha zei

Hoi hoi, ik denk , ik kom ook even bij jou kijken. Wat een mooie haaksels heb jij. Jij bent wel stukken verder dan ik, een echte crack!

Anoniem zei

Wat een schatjes!
Ga ze niet maken, een klein bloempje prima, maar verder kom ik niet,haha
Alvast een fijn weekeinde.
groetjes,
Letty/Elle-Bee

Ghea zei

wat een ontzettend leuke pannenlappen schattig Tinek....nou ik heb een foto van Iefke op mijn blog staan hoor, met door verwijzing naar jouw blog.
Liefs Ghea en fijn weekend meis

Paulien zei

he dank je wel ,
Ik las net je mailtje over de pannelappen. ga hem bewaren
zodraze gemaakt zijn doe ik een berichtje
groet Paulien

Johanna Zweden zei

O wat leuk, heb het meteen overgenomen
dank je wel
Fijn weekeinden groetjes Joke

Marieke zei

Oh wat een geweldige pannenlappen, super leuk! Groetjes, Marieke

evie zei

wat een schattige pannenlappen, ga ze zeker ook maken!! dank je wel voor het delen van het patroon!!

Unknown zei

Bedankt voor het superleuke patroon!
De foto en link gekopieerd zodat alle belangstellenden direct op je blog terechtkomen ;)
Geplaatst in Breien & haken met Marleen op Facebook.

Powered By Blogger