Volgers

zaterdag 3 augustus 2013

Heerlijke zomer klusjes!

Dat was lang geleden, verse tuinbonen, leuk klusje om rustig in de morgen te doen, geen smoesjes meer verzinnen om niet te koken want het staat al klaar en wat over was de dag erna door de salade bij de lunch
Toen ik klein was deden we dit 's morgens in de zomer vakantie, voor de inmaak, teilen vol, vaak was je dan met een hele groep bezig des te sneller mocht je naar het strandje bij de ringdijk, lekker zwemmen, ...........dit was even wegdromen tijdens het bonendoppen.............

Verder natuurlijk heerlijk gehaakt weer een omslagdoek klaar, mooi patroon van Drops
Drops haakt hem met katoen, ik heb groffere wol en grotere haaknaald gebruikt maar vind het effect geweldig, de vijfde is in de maak!!!
Met dit weer, heerlijk onder de boom of onder mijn afdak, tot laat in de avond buiten, genieten
Ik hoop dat jullie dat ook doen, ...............




17 opmerkingen:

Angélique zei

BRRRRRR, je laat me nu echt de rillingen over mijn rug lopen! Als ik iets écht niet lust.... tuinbonen, brrr! Maar ook ik heb ze vroeger gedopt en dat vond ik dan weer niet zo erg, maar zodra ze gekookt worden :-s
Prachtig is je omslagdoek weer!

Moos zei

Ik lust ook geen tuinbonen hihihihi

Je omslagdoek is schitterend meis!!!!

Ineke zei

Ook ik ben niet gek op tuinbonen, al heb ik het wel geleerd om alles te eten wat op het bord kwam.
Mooi gehaakte stola, geweldig!!!
Groetjes, Ineke

Es zei

Meiden verse tuinbonen zoooooo lekker!!! En de binnenkant van zo'n boon (waar ze inzitten) net fluweel! Prachtige omslagdoek weer Tineke
X Es

Unknown zei

Heel eerlijk heb ik nog nooit van mijn leven tuinbonen gegeten! Misschien toch maar eens proberen...
Je stola is prachtig.
Groetjes Kiki

Unknown zei

jakkes,andijvie, tuin bonen en snijbonen brrrr yak :-)

ik vraag me af hoe het met de lapjes deken gaat ? ik vindt je stola erg mooi geworden !

fijn weekeinde, xx

janieworkum zei

Wat een schitterende omslagdoek. En over de tuinbonen kan ik verder niets zeggen dan dat ik deze niet lust
groetjes Janie

Lizette zei

Haha, lekker werkje inderdaad, wij hebben elke week een groentetas van een biologische boer uit de buurt. Zaten ook al 3x tuinbonen in (heb mn dochter eergisteren aan het werk gezet om te doppen, hihi). En wat is je omslagdoek weer mooi! Zag hem al langskomen op facebook. Ik ga er vast ook nog wel weer eens eentje maken, maar ik ga niet zo hard als jij! :) Groetjes en een fijn weekend

Antoinette Voorn zei

Wat leuk dat je deze dingen altijd met ons wilt delen ... heel leuk en je omslagdoek is een dotje!

hobbyloes zei

Heerlijk tuinbonen, maar dan dubbelgedopt en ook als salade, volgens Jamie.
Weer een prachtige omslagdoek, nou petje af hoor.

vee zei

Zij maar zeker !!! Ik moet binnen bijna niet meer poetsen, want ik kom daar alleen om naar wc te gaan en te slapen....
we moeten geneiten van deze zomer, want wie weet hoe lang het duurt eer er nog zo ene komt !
En die bonen....was vroeger bij ons ook....prinsessenbonen
Eerst allemaal de eindjes eraf en breken
En dan deden uw nagels zo pijn op het laatst
En als het baddeke leeg was, mochten we weg....bij ons dan meestal naar de vijver in de buurt
En soms kwamen ons vriendinnekes meehelpen, want dan mochten wij vroeger weg
Nostalgie.......

Hippehaakwerkjes&zo zei

Good old times.... hele kisten werden er gedopt bij ons thuis.
En je omslagdoek is gewoon weg WoW!!

Linda zei

Je omslagdoek is mooi maar tuinbonen jakkes die lust ik echt niet!!

Anoniem zei

Mooi je omslagdoek,fijne avond,groetjes Musje.

ineke zei

heerlijk tuinbonen.. was de eerste oogst van onze tuin altijd..nog voor de erwtjes.. en zoals esther al zegt.. een fluweelachtige binnenkant van de peul.. zo mooi om te zien!!!

Anoniem zei

Wat een mooie omslagdoek heb je weer gemaakt !
Ik ben ook niet gek op tuinbonen maar als je waet bacon spekjes bskt en er door heen mix ,is het best smakelijk .
Groet Geertje

Liz zei

Beautiful!

Powered By Blogger